Delinin Hatıra Defteri ve İçinde Hiç Geçmeyen Üç Silahşorlar
“Hep bir kuş kanadında gelip gittinBir imkansızlık okudu dudaklarınGözlerimin dilinden…”
Ve gözlerimin İçinde biraz sessizlik varBiraz, ağlamak yerine uzaklara bakmışlıkBiraz,“Biraz” var,(kirazın olmamışına densin bence)Ne güzel olurdu değil mi?
“Bahar geldi yeşeriyor birazlarYarimin kulaklarına taksam kirazlar”
Gibi yeni uyaklarımız olsaBen dalsam yine bir “şose, dutluk, asfalt “dolmuşunaKi ben dalsam dalsam hüzne dalarım,Hüzün de bir denizdir, hem de Turuncu denizSen ne renk elbise giyersen o renk denizSonra bil bakim…aşık olurumHerkes oluyorsa ben de olurumHem ben iyi aşık olurumBöyle ezgin, böyle yaşlı, böyle masum olurum
Olmayacak şey değil aslındaÖnce ben aşık olurum, ardından sen gelirsinYarım bırakıp gelirsin bir masalı(O yüzden anneleri ölüdür “hansel ile gratelin”)Masal bu ya, gözlerin de gelirlerBen oturup gözlerinin karşısınaBuluttan yağmuru ummak kadar doğal bir biçimdeUmmadık şeyler umarım gözlerinden sonraMesela bir kent umarım, sırılsıklamSaçların olsun umarım, seçim konvoyları kadar uzun(Kovboyları ummam, ama onlar da gelir)Bir sır umarım bilmem kim bilirKalbine kaç kulaç iple inilir…?
Demedim ya,Önce kuşlar gelmişti,Çiçek renginde kuşlarİşte o kuşlar kadar sen gelmiştinOrtalık dağınıktı, Bu aşka yeni taşınmıştımBir yıllık kaparosunu ödemişYeniden dayayıp döşemiştimBegonviller ekmiştim balkonunaKaranfiller saksılar eski pikaplar almıştım…Sen gelmiştin,Ve sendin gördüklerinKulaklarının bu kadar güzel olduğunu ilk kez görüyordun“kulaklarım” diyordun ne güzelmişGözlerim diyordun,-Bunlar mı? diyordun istediklerin-Al, diyordun atıyordun yüzüme
gözlerin diyordum…biraz daha kalsana…
kalmıyordun biraz dahasonra, evim başıma yıkılıyordukaparom yanıyor, begonviller soluyorkaranfiller, saksılar ve pikaplar seni çalıyordu(taş pikaplar, toş pikaplar, tuş pikaplar)evim başıma yıkılyordusen bir iç rüyadan bizim rüyayı izliyordunsürükleniyorduk,nükleer, tusunmai ve deprem yemiş japonya vatandaşı kadar felaketzede oluyordukVe sizin rüyaya iltica ediyorduk(bu siz biz olayı nerden çıktı bende anlamadım)Sizin rüya, demokratik bir ülkeydiDemokratikti ama demoyduTam sürümü alacak gücü yokmuştu devletinizinBen kalbimi bozduruyordumÖdüyordum, üstün bana kalıyorduSonra üstünü alıp, üstüne de beni ekleyipİkimizden bir uçurtma yapıyordumİpini de kiraz ağacına bağlıyordum
“yüreğim bir uçurtmaİster uçurt, ister uçurtma”
Fahrettin Köseoğlu